de stad - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu de stad - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

de stad

Blijf op de hoogte en volg china

02 November 2013 | China, Mangshi

vandaag ben ik met Amy het oudste meisje van het gezin de stad ingegaan. Eerst een stukje met de bus naar een pleintje met allemaal beelden van minderheidsgroeperingen hier in de omgeving. Hier worden ook vaak feesten gegeven ( er is nog een groter plein maar daar zijn we niet geweest) toen naar de markt waar ze veel groente en fruit hadden, specerijen maar ook vissen en vlees. Daar zag ik de meest gekke dingen kippen poten maar dan echt de poten met nageltjes en al, allerlei ingewanden niet echt lekker om naar de kijken . Ik heb helaas geen fotos gemaakt omdat we al zo erg werden aangestaard daar. Een lekker drankje gedronken en door wat straten gelopen naar de nagelstudio daar heerlijk onze nagels laten doen. Weer terug gelopen naar huis en een stukje in de tuktuk.
Smiddags naar de supermarkt gegaan, hier hebben ze echt alles, ook westerse merken, ook kleding, shampoo, en jawel dezelfde kippenpootjes als op de markt maar dan voorverpakt vacuum lekker om onderweg te knabbelen....

• 02 November 2013 - 16:04

Elske:

Lievie!

Klinkt gaaf hoor, en een beetje ranzig (ingewanden ed...)
    Al een chinees met krullen tegen gekomen??
    xx

• 02 November 2013 - 22:26

Pauline:

Hoi Hilda,

Wat een avonturen maak je allemaal mee. Heel leuk dat wij ook mee kunnen lezen en foto's kijken! Leuk om een indruk te krijgen van waar je nu zit. Het ziet er heel mooi uit allemaal en fijn dat je zo warm welkom wordt geheten. Ik krijg een vakantiegevoel van je foto's ;)
    Heel veel plezier!
    Pauline

• 03 November 2013 - 16:20

Marloes Flierman:

Heeey Hilda,

wat leuk om je verslagen te lezen! Zo te zien ben je al wel lekker aan het landen daar! Gaaf wat je allemaal al gezien hebt, zo maken wij het ook een beetje mee.

Geniet enorm van de komende tijd, we zullen op deze manier toch een beetje bijblijven en heel veel zegen als je maandag echt aan de slag gaat als juf!

En de hele warme groetjes en stromen van zegen ook voor Chris, Heleen en de meiden!

Dikke kus, ook namens Karsten en onze kids (helaas nog geen baby, die heeft nog geen zin om eruit te komen... ;-)

Marloes.

• 03 December 2013 - 14:52

Eline:

Getver! Die kippenpootjes klinken niet zo lekker ;-) Wel leuk om te lezen hoe anders het daar dan is! :D