aankomst - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg china

01 November 2013 | China, Mangshi

woensdag ochtend begon het grote china avontuur met file!!!na een race tegen de klok kon ik nog net op tijd mn bagage afgeven...hierna even gerelaxed en afscheid genomen toen op zoek naar gate, wat echt de laatste bleek in de verste gang helemaal achteraan..en daar werd er al naar me gezocht...ik mocht in eerste instantie het vliegtuig niet meer in...maar gelukkig lieten ze me er toch nog in...na 8,5 uur kwam ik aan in Beijing echt een mega groot vliegveld, om te voorkomen dat ik weer te laat zou zijn ben ik eerst maar op zoek gegaan naar de gate! ik zat naast een jong chinees stel wat heel goed engels kon, we hebben super leuk gekletst, en bij het uitstappen hebben ze me geholpen met mn bagage en het zoeken van de juiste balie want ook Kunming is een behoorlijk groot vliegveld, gelukkig stond alles ook gewoon in het engels aangegeven maar omdt de vlucht vertraging had moest ik wel weer rennen naar de laatste vluch dus was hulp van 2 chinesen vooral bij de balie heeel fijn! De laatste vlucht was maar 50 minuutjes en in Mangshi werd ik opgehaald door heleen en hun oudste dochter amy.
Het was echt super lekker weer gewoon heel warm eigenlijk! me de auto naar het huis en onderweg al heeeel veel indrukken. Het is super mooi hier echt tropisch dus overal palmbomen planten enz. Het huis is echt geweldig! lekker ruim! ik verblijf de eerste tijd hier in huis omdat er een ander stel in het appartement is, maar heb een mega kamer met eigen douche dus prima!! de kinderen waren super enthousiast ik werd overladen met verhalen, een lieve brief en een welkom juf hilda bord op mn deur :) er zijn twee vrouwen die helpen met dingen in en om het huis dus er werd heerlijk voor ons gekookt. Als het quest house klaar is gaan zij daar aan de slag.
Ben op tijd gaan slapen want een lange reis plus 8 uur tijdverschil is behoorlijk vermoeiend werd snachts 10000 keer wakker door honden en hanen jawel bijna iedereen hier in de straat heeft kippen en hanen die om de zowel tijd even willen laten horen dat ze er zijn!
Vanmorgen een rondje door de stad gemaakt, bij het quest house gekeken wat wordt gebouwd echt heel groot en mooi. De stad zelf is voor chinese begrippen niet groot of druk maar toch te vergelijken met rotterdam centrum op zn drukst! overal uithang borden reclame borden chinese tekens maar ook palmbomen scooters met parasollen erop ( fotos volgen) de scholen gingen net uit, ik heb begrepen dat chinese scholen er hoge eissen stellen, zo krijgen ze vanaf jong al heeel veel huiswerk gaan middelbare scholen door tot 10 uur savonds echt bizar!
Vandaag is het ook feest van heleen is jarig dus komt er visite en gaan we vanavond ergens eten. Het weekend gaan we ook van alles doen en heb ik de kans om een beetje rond te kijken te wennen enz en begin ik maandag als juf.

Dat was het even voor nu!

  • 01 November 2013 - 13:21

    Cleo:

    Lekker genieten!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 18716

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: