weer weekend - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu weer weekend - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

weer weekend

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg china

08 Februari 2014 | China, Mangshi

Er is alweer een week voorbij, de tijd vliegt! Vorig weekend ben ik nog naar een kapsalon geweest voor een hoofd massage echt heerlijk!!ik voelde me net een movie star! we mochten naar boven naar de vip ruimte, waar super mooie banken stonden, waar we drinken kregen en waar je tijdens het wachten je eigen I pad kreeg om je te vermaken! de massage was echt heerlijk, je ligt gewoon op een bed met je hoofd op een steun dus niet zoals bij de nederlandse kapper zo'n harde wasbak rand maar een heerlijk kussentje!Daarna is mn haar ook nog gefohnt!echt even lekker relaxen om de hele week weer hard te kunnen werken.
Ik heb deze week ook mn visum weer kunnen verlengen met 30 dagen dus 3 maart moet ik het land weer uit.
Vandaag zijn we naar een paardenranche in de buurt geweest. De meiden konden de paarden voeren en water geven ( wat volgens mij hard nodig was want ze vielen aan alsof ze een week niet gegeten hadden!) Het was heerlijk om even buiten de stad te zijn en ook al was het een beetje bewolkt het was heerlijk weer. Ze hadden ook varkens en vandaag werden alle biggetjes ingeent. Het was leuk om te kijken hoe ze die gingen vangen, met zn 3en in een hok, proberen de moeder weg te jagen en dan met een mandje de kleintjes te vangen, die het vervolgens op een krijsen zette! ik wist niet dat kleine varkentjes zo hard konden gillen en krijsen, als ze dan werden opgepakt voor de inenting werd het nog erger, en de moeder maar knorren, het was ook wel een beetje zielig...maar voor hun eigen bestwil.
Morgen nog een vrij dagje en dan begint de nieuwe werkweek alweer!

  • 08 Februari 2014 - 18:38

    Oma:

    Hoy die Hilda,Zo weer een gezellige brief gelezen en er van genoten wat doe je veel en beleef je veel
    allemaal erg leuk en ook nog redelijk weer.Ook de dia.s zijn erg mooi Ik heb op mijn gemak ze weer
    eens allemaal gezien het waren er jawel 101 knap hoor. Nu hier was van de week het Chinees Oud en
    Nieuw uit Rotterdam op de T.V. Op de Kruiskade mooie draken en feesten en grote lampionnen
    en Vuurwerk En dat alles met jaar van het Paars. Fijn dat je visum weer geldig is tot Maart en dan
    maar weer verder kijken hoor. Nu hier in Krimpen is er een nest met jonge nijlganzen dat is wel
    erg vroeg daaraan merk je dat het met de natuur helemaal mis is/ Zelf beleef ik niet veel
    alles wat je altijd moet doen die ik en verder allee. Nu volgende week weer ietsie meer hoor
    Heel veel lieve groetjes van Oma doeij doeij


  • 10 Februari 2014 - 12:25

    Eline:

    Ha lieverd,

    Leuk weer om te lezen! Nu snap je waar de uitdrukking "gillen als een speenvarken" vandaan komt ;)

    Dikke kus, Eline

  • 10 Februari 2014 - 12:26

    Eline:

    ... Troost. Die Eline!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 18690

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: