week 2 - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg china

17 November 2013 | China, Mangshi

De tweede week als juf is alweer voorbij..het leerling aantal is verdubbeld! Jessy is deze week gestart in groep 3! het is even wennen om de aandacht te verdelen maar het ging verder goed. Amy was deze week in Kunming ze gaat daar naar een middelbare school en is daar intern 1 week per maand.
Maandag avond ben ik met Felice ( een chinees meisje dat ik bij een activiteit van de kerk heb leren kennen) naar het grote plein geweest. Hier hebben we meegedaan met een dansgroep, het is een soort zumba maar dan op zn chinees. Ik dacht dat het gratis was maar blijkbaar moet je 4 kwai ( geen idee hoe ik het schrijf) betalen dit is omgerekend 50 cent..was erg leuk maar ook moeilijk, ik ken al die dansjes en pasjes niet en iedereen staart je aan maar ik deed maar net of ik dat niet zag.
Dinsdag avond ben ik naar een soort huisgroep geweest was ook erg leuk gelukkig zijn daar 2 mensen die een beetje engels kunnen. Een man was net in europa geweest, een soort rondreis, 10 dagen en hij is in duitsland, frankrijk, oostenrijk, zwitserland en italie geweest. Hij vond het echt fantstisch!! echt leukom europa de bekijken door zijn ogen! zo was het mega schoon, vooral de wc, hij bleef zich verbazen over dat er wc papier was en zeep....de gebouwen en alle kunst...echt alles was in zijn ogen perfect...
Het andere nederlandse gezin is ook weer terug dus ik heb kennis gemaakt, 4 kids waarvan ik er 2 les ga geven dus komende week verdubbeld het leerling aantal alweer! ik ga 2 middagen in de week in hun huis een kleuterklasje draaien.
Het weekend zit er alweer bijna op, ik heb lekker gefietst in de omgeving, ben gaan eten met felice en haar ouders en verder vooral lekker niks gedaan, bijkomen van alle indrukken...

  • 17 November 2013 - 09:51

    Vader En Moeder:

    Halloo Hilda, we hebben na de skype meteen gekeken en gaan ook het verslag van vorige week lezen. Leuk hoor.
    Dikke knuf

  • 17 November 2013 - 16:53

    Oma:

    Lieve Hilda, vanmiddag zijn je vader en moeder geweest voor een kopje thee en is deze site inorde
    gemaakt en nu mag ik meelezen en naar je schrijven he he. Heb net mail 2 van jou gelezen leuk joh, nu leer je mij ook de zumba? Nu hier wordt het erg koud en nat en kil maar we gaan ook de winter in.
    Gisteren in de goede Sint weer aangekomen Blijft toch altijd erg leuk hoor. Nu de vele indrukken die jij meemaakt zijn wel erg bijzonder hoor .Ik wil wel eens om een hoekje kijken maar dat gaat niet ik hoor je denken dat is maar goed ook.
    Nu lieve meid ik ga stoppen en nu ben je voor mij in ieder geval bereikbaar
    Lieve schat geniet ze hoor!!!!!! Oma

  • 19 November 2013 - 09:07

    Eline:

    Hoi hoi Hilda, wat leuk je verhalen te lezen.Waarschijnlijk had je een ander idee van China? Mooi he
    overal palmbomen en natuur en misschien ook veel rituelen? Wij zijn inmiddels 2 weken terug. Indonesie is werkelijk een prachtig land, veel natuur, lieve mensen en natuurlijk de rijsttafels:) veel gezien.
    Jammer dat de reis anders afliep, maar gelukkig gaat nu alles iedere dag een stapje beter. De december maand staat voor de deur: grauwe dagen en vroeg donker en natuurlijk komt de kou eraan. T is niet anders.
    Hilda, geniet er van tot de volgende keer, Lieve groet Eline&Paul

  • 20 November 2013 - 10:23

    Edwin:

    Hi zus,

    Gaaf om te lezen, daar geniet ik van!

    Zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 18696

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: