HongKong here I come ( again) - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu HongKong here I come ( again) - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

HongKong here I come ( again)

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg china

02 Maart 2014 | China, Mangshi

Morgen vlieg ik weer naar Hongkong :) voor opnieuw een visum aan te vragen. Ik heb er erg veel zin in omdat veel mensen die ik de vorige keer ontmoet heb er nog zijn! Ik blijf ongeveer 1,5 week.

Deze week les gegeven, nog naar een babyshower geweest, 1 vrouw die in een plaats verder weg woont is namelijk zwanger van haar 5e!! kindje, na 4 jongens wordt het nu een meisje...wel een raar idee dat de Chinezen zelf maar 1 en in sommige gevallen 2 kinderen mogen, dit hangt allemaal aan zoveel regels...in de dorpen mogen de mensen 2 kinderen, in sommige plaatsten mag dat alleen als beide ouders enigskind zijn en nu in sommige steden als 1 van de ouders enigskind is...wel moet er min 4 jaar tussen het 1e en tweede kind zitten...zo'n bizar idee dat de overheid dus kan bepalen hoe je gezin samengesteld mag worden! Als je de regels overtreed moet je een flinke boete betalen! voor buitenlanders geldt deze regels duidelijk niet het kleinste gezin heeft hier 3 kids....

Verder heb ik Mangshi verder verkent op de fiets, ik heb en trap ontdekt die helemaal naar de tempel gaat, ik dacht dat ik een goede conditie had met de nadruk op had....pfff er leek geen einde aan die trap te komen! maar het was wel een mooie route, tussen de bomen! En de weg rond het meer is nu helemaal geasfalteerd dus ik kan nu rond het meer fietsen een nog mooiere route! je hebt echt het gevoel dat je door een soort oerwoud fietst! ze verhuren nu ook fietsen, van die fietskarretjes ( die ik in de buurt van Kunming met Linda had gehuurd) en daarmee fietsen ze ook rond het meer echt hilarisch want het zijn soms behoorlijke klimmen omhoog, maar het lukt ze steeds weer!ik heb nog geen karretjes achteruit terug zien rollen haha Het is nu ook een stuk warmer geworden, smiddags kan je makkelijk met korte broek en hemdje naar buiten, maar blijkbaar vinden de mensen het hier nog steeds niet warm, met dikke truien, lange broeken en soms zelfs een winterjas gaan ze over straat en zitten ze dus ook op die fietsjes ik snap niet hoe ze het volhouden!

In de kleuterklas hebben we het thema Lars op de Noordpool afgesloten, het blijft toch raar om te praten over sneeuw en ijs als je met je korte broek naar buiten gaat...hoewel dat voor de kinderen niet zoveel uitmaakt die maken namelijk in de tuin, onder de tropische planten met paraplu s een iglo!en zeggen brrr wat is het koud he...kom snel in de iglo....het gaat sneeuwen!....ons nieuwe thema is rupsje nooitgenoeg...

Verder niet heel veel meegemaakt deze week, ik geniet van het lekkere weer, de aardbeien en watermeloen ( hier verkopen ze nog echt fruit van het seizoen dus is er steeds iets nieuws nu dus aardbeien) en de mooie omgeving...verder blijft het moeilijk om hier mensen te vinden die engels spreken om mee af te kunnen spreken, hoewel dat vergeet ik helemaal we hebben een vrouw ontmoet tijdens het sporten die getrouwd is met een Amerikaan, haar zoontje is 5 en kan beter engels dan chinees omdat ze daar een tijd hebben gewoond hij voelt zich erg alleen ( wat ik erg goed begrijp) en mist vriendjes, hij heeft donderdag mee gedaan met sporten en was gelijk dikke maatjes met de kinderen ...hij begreep er alleen nix van waarom hij niet mee mocht naar de klas...en keek zo verdrietig!

Mijn volgende blog is waarschijnlijk pas over 2 weken!

  • 02 Maart 2014 - 08:11

    Oma:

    Zo Hilda ik zeg even goedenmorgen want het is zondagmorgen half acht ik dacht even kijken en ja hoor een mail en een leuke (altijd)leuk Wat een tochten maak je heerlijk hoor en de dia:s zijn ook mooi
    vooral die tempel en die hele hoge trap.Nu als je die op bent heb je toch wel conditie
    Nu dus weer naar Hongkong leuk dat er mensen zijn die je dan al eens gezien hebt, Ach mocht dat Amerikaanse jongetje niet mee de klas in sneu voor hem Met mij gaat het goed en vandaag
    komen Paul en Eline naar hier en dan brengt Paul me naar het Luxor met Eline en dan haalt hij ons weer op brenden me thuis en gaan weer naar Deventer Ik heb er erg veel zin in weer even proberen
    normaal te zijn want heb wel een beetje last van mijn been. maar alles sal regkom zeggen ze
    Nu Hilda een heel prettige week of 10 dagen Krijg je visum en we horen weer
    Vele gezellige groetjes van Oma

  • 02 Maart 2014 - 19:08

    Oma 2de:

    O,O,domme Oma, Ja van de week willen mailen over de kaart,
    vanmorgen weer en zie dan komt de vraag foei foei Nu Hilda de kaart kwam de dag van te voren
    met heel veel kaarten De kaart is beeldig en enorm leuk bewerkt zal hem bewaren voor als je thuis komt
    dan zie je hem he, he, gelukkig nu ben ik bij. en bedankt voor je m,ail
    Groetjes Oma

  • 02 Maart 2014 - 22:45

    Marloes Flierman:

    Blijft leuk om mee te lezen. :-) Goeie reis naar hong kong!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 18674

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: