weer aan het werk - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu weer aan het werk - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

weer aan het werk

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg china

11 Januari 2014 | China, Mangshi

Deze week weer aan de slag als juf. De kids hadden me erg gemist en leiten dat duidelijk merken, Juf ik had je zooo gemist! Juf ik wil je nog een knuffel geven, Juf ik heb een tekening voor je gemaakt! erg leuk om zo weer aan het werk gegaan! het was gelijk een drukke week vol toetsen vooral voor Suzy maar we slaan ons er goed doorheen!
Intussen ben ik weer gewend aan China, de geluiden ( hanen en honden snachts, herrie van bouwverkeer, gerochel), het gestaar als ik op straat loop of fiets, en geen engels sprekende mensen, nou ja bijna niet....
Op dinsdag ben ik naar de jeugdgroep van de kerk geweest dat was echt al 3 of vier weken geleden, en ook daar werd ik warm ontvangen, met knuffels! ook al verstaan we elkaar vaak niet ( 1 meisje vertaalt ) toch bouw je een band op en deel je dingen met elkaar...ook al is het chinese nieuwjaar pas eind van de maand, het is toch een nieuw kalenderjaar is hebben we toch elkaar happy newyear gewenst en hebben we opgeschreven wat onze dromen en verlangens zijn voor 2014...die blaadjes deed ieder persoonlijk in een enveloppe en al die enveloppen samen gingen in 1 grote enveloppe en die wordt pas jan 2015 weer geopend, erg leuk om te doen!
Vandaag was het alweer feest. Amy is maandag jarig maar omdat ze morgen weer naar Kunming vliegt vierde we het vandaag, eerst gezongen, kados gegeven, en vanavond uit eten geweest met het kindertehuis want 1 meisje van daar was ook jarig..het was heel leuk, het heette hot pan, een soort fondue maar met 3 verdiepingen, de eerste was koken, de tweede laag was bakken de derde stomen ( zie foto) je kon er van alles in doen, groente en tofu erg lekker.
Morgen gaat het feest verder met taart in het kindertehuis....

  • 11 Januari 2014 - 14:03

    Elske:

    Klinkt goed!! Taart all over the place.
    Fijn ook dat het goed voelt om weer terug te zijn.
    Super kus voor jou!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 18684

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: