Lijiang en Dali - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu Lijiang en Dali - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

Lijiang en Dali

Door: hilda

Blijf op de hoogte en volg china

04 Mei 2014 | China, Mangshi

Vorige week zaterdag ben ik met Bart en Renee met de bus naar Lijiang gereisd dat was al een hele onderneming, eerst ruim 6 uur in de bus naar Dali daar 1,5 uur gewacht, toen nog 3 uur met de bus naar Lijiang. We kwamen aan in een leuk hostel wat door een nederlander gerund werd.LLijiang heeft een moderne stad en 3 oude stads centra, later begrepen we dat 2 daarvan gewoon nep zijn....voor het echte oude stadscentrum moet je betalen...wij sliepen in een nep variant en hebben het omgedoopt tot het Volendam van China. De volgende ochtend vertrokken we met een busje naar de Tiger leaping gorge, in de bergen is een kloof en daar doorheen loopt een rivier, je kan hier wandelen, wij gingen 2 dagen wandelen en sliepen onderweg in een hostel, de eerste dag was ruim 6 uur lopen, het was super mooi, maar ook heel zwaar! het was warm en we moesten vooral omhoog lopen ( klimmen) gelukkig droeg Bart de meeste spullen, maar alsnog het bleef zwaar! Er liep het eerste stuk een man met een ezel met ons mee, hij zei niks maar we zagen dat bij alle groepje een man met een ezel liep, die hoopte dat we het niet vol zouden houden zodat hij tegen betaling zn ezel kon inzetten....maar wij hielden het wel vol :) en hebben hem uiteindelijk wat geld gegeven zodat hij weg ging.We sliepen in een hostel met super mooi uitzicht! de volgende dag was het nog 3 uurtjes lopen maar vooral vlak of naar beneden, ook was het minder warm dus veel beter vol te houden. Met een busje gingen we terug naar Lijiang, ik ben gelijk mn bed in gegaan was versleten en n iet helemaal lekker, de dag erna ging het wat beter gelukkig. Het was helaas slecht weer, het plan was om een andere berg op te gaan waar sneeuw lag, maar die top lag helemaal in de wolken....we besloten iets anders te gaan doen; paardrijden! het was een hele mooie tocht door het bos en aan het eind nog een stukje gevaren. SAvonds zijn we de moderne stad ingegaan voor een heerlijke voetmassage. De volgende ochtend nog even gewinkeld en toen ging Bart en Renee verder met hun reis. Ik ben met de bus terug gegaan naar Dali. Ik kwam aan in de stromende regen, bij een bushalte geen idee waar, het was niet echt een busstation ofzo gelukkig ontmoette ik een ouder nederlands stel en mocht ik met hun taxi mee die me naar mn hostel bracht. Daar even uitgerust en toen het oude stadscentrum in, ook dit is volledig op toeristen gericht, een beetje hippie meets china idee, maar een leuke sfeer. Ik moest wel even wennen aan alleen zijn, vooral ergens alleen gaan eten is best ongezellig. Ik was ook gewoon moe dus lekker op tijd gaan slapen. De volgende dag een fiets gehuurd en langs het meer gefietst, was erg mooi en het was ook lekker weer. Savonds de stad weer ingegaan en gelukkig was leuke mensen ontmoet en gezellig gekletst. Nog een beetje winkeltjes gekeken en de volgende dag de halve dag bezig geweest met een buskaartje regelen, ik ben geloof ik op 3 verschillende stations geweest pff maar het is gelukt. Het is nu ook een paar dagen vakantie in China ik heb eigenlijk geen idee waarom, maar veel mensen trekken naar steden als Dali en dat was te merken, het was echt mega druk ...dus ik was blij dat ik weer weg ging, de dag erna met de bus terug....dat was echt een ramp...ik was al misselijk maar de bus stonk zo erg dat ik nog misselijker werd....ik kon al die tijd niet eten, we stopten maar 1 keer heel kort en dat op een rit van 6 uur...uiteindelijk viel ik bijna flauw dacht ik dat er nooit een einde aan de rit kwam, maar kwam het uiteindelijk goed...toen moest ik nog een taxi vinden die me begreep want mn beltegoed was op dus ik kon chris en heleen niet bellen.....ik was echt blij toen ik in mn bed lag.....en ik ga echt nooit meer in een chinese bus......
vandaag lekker rustig aan gedaan ik ben maar een week weg geweest maar het voelt bijna als een maand!

  • 04 Mei 2014 - 10:49

    Simone:

    He Chinees, ben je gewoon op vakantie geweest;)! Tsja Hil, zo gaat dat daar. Kop op, heb je maar mooi even gedaan! Wij hebben gisteren vrijgezellenfeest van Daan gehad! Enig, lekker losjes. Nu uitkateren;). Simoon

  • 06 Mei 2014 - 15:11

    Oma:

    Hilda'Hilda wat zal jij moe geweest zijn alleen van het lezen van je tochten werd ik al moe. Wel leuk dat je toch steeds Nederlandse mensen ontmoet en je erbij kunt aansluiten . In gedachten leefde ik met je mee dat je bij een soort busstation aankomt en ja wat dan? Ver staan doe je het niet en dan ook nog een stinkbus en geen eten Voortaan maar een pak liga meenemen!!! Maar als je dan op je bed ligt lekker slapen en dan ben je een hoop sores kwijt. Wel vraag ik me af ging je daar les geven of om de vele vacanties Nu Hil ik gun je het van harte hoor zie maar veel en geniet want ik denk dat je daar nooit meer komt. Nu ik dacht je komt 4 Juni naar huis maar dat is Juli. Dus nog een maand langer weg
    Wat zal het hier vlak en kil en druk zijn Ik denk dat ik een bos met een meer ga aanleggen dat is Nederland niet zo erg vreemd. Nu ben ook benieuwd hoe je Thailand vind Nu die verhalen gaan we ook weer lezen. Hier in Nederland weinig nieuws Eerst Koningsdag gehad nu dat was leuk heb ik op de T.V. gevolgd was wel goed weer en een paar dagen erna Herdenking en Bevrijdingsdag Nu dit
    alles onder een mooie weer omstandigheid Nu in Ouderkerk zijn ze vandaag na 14 dagen vacantie weer
    naar school en in Capelle pas volgende week allemaal raar hoor
    Nu Hilda geen nieuws meer maar kijk weer uit naar je volgende brief
    Heel veel groetjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 18668

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: