HongKong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van china - WaarBenJij.nu HongKong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van china - WaarBenJij.nu

HongKong

Blijf op de hoogte en volg china

05 Januari 2014 | Hong Kong, Hongkong

Mn laatste blog is alweer een tijdje geleden, ik ben met de feestdagen in Hong Kong geweest ( zie ook mn andere blog). De heenreis verliep zonder problemen. Ik heb gelogeerd op de basis van YWAM een internationale Bijbelschool. Het was super gezellig, heb heel veel nieuwe mensen ontmoet van over de hele wereld! De eerste dag ben ik gelijk op stap gegaan voor mn visum, de basis ligt buiten het centrum in 1 van de oudste stukken van Hong Kong dat is ook wel te zien, er staan echt hele oude huizen, er zijn hele smalle straatjes en sommige huizen zijn al helemaal ingestort. Met de MTR een soort metro/ trein kan je naar het centrum en door heel HongKong reizen, ze hebben een octupus kaart waarmee je kan in en uit checken, het werkt een beetje al s het metro systeem in Rotterdam maar is dan ruim 5 x zo groot! Ik had het visum buro gevonden wat ik al een prestatie op zich vond…maar ze waren erg onvriendelijk en totaal niet behulpzaam zeiden dat ik geen visum meer zou krijgen omdat ik hem in China al verlangt had en dachten ook niet erg mee plus ik was een ieniemienie blaadje kwijt geraakt wat je krijgt als je HK binnen komt een soort stempel in je paspoort maar dan op een los blaadje…maar ik ben daar weg gegaan, halleluja voor Starbucks want die zit daar op bijna iedere hoek van de straat dus even een lekkere soya melk cappucino voor ik mn tocht verder zette naar het consulaat om zelf mn visum aan te vragen. Al lopend kwam ik over de avenue of stars een super mooie boulevard heerlijk aan het water zonnetje erbij echt een vakantie gevoel! Daar zijn allemaal sterren en handafdrukken van filmsterren uit Azia net als de Walk of fame in amerika. Was leuk om te zien en mega druk met toeristen. Via weer 2 treinen kwam ik bij het consulaat wat uiteraard gesloten was voor de lunch, dus op zoek naar lunch, een bank om geld te pinnen en toen weer terug. Het kleine blaadje wat ik was verloren bleek echt heel belangrijk dus ik moest naar de Immigration Tower om een nieuwe te vragen, dat was een zoektocht! Ik ben denk ik bij 5 verschillende balies geweest heb in 3 verschillende rijen gestaan tot ik eindelijk het juiste loket had gevonden daar moest ik nog een uur wachten maar het is gelukt ik had een nieuw ieniemienie blaadje, de meneer was erg grappig en zei zal ik hem maar vast nieten voor je hem weer kwijt raakt..goed plan! Dus weer naar het conulaat waar ik er nog een kopie van moest maken maar toen jawel jawel mn visum was aangevraagd en zou na een week klaar zijn…
HK zelf is echt een bizarre stad mega mega mega groot, super super hoge wolkenkrabbers, alles is Engels dus ik begrijp alles  het verkeer rijdt ook aan de andere kant van de weg..overal staan borden van wat wel en niet mag, waar je mag roken en waar niet, dat je niet mag vissen, fietsen, klimmen, handelen, gokken, spugen echt de gekste borden! In de MTR stations wordt omgeroepen dat je niet mag eten en drinken, Dat je je ogen niet alleen op je mobiel mag houden, want iedereen heeft een mobiel van 6 tot 60 en iedereen speelt spelletjes kijkt filmpjes echt bizar gewoon! Er is zooooo veel te doen, zo veel te zien, zoveel nationaliteiten dus ik werd niet aangestaard heerlijk! Zo veel te koop, zo veel openbare wc s, schoon en netjes met zeep wc papier alles erop en eraan! Zo veel dezelfde winkels, ik vraag me echt af hoeveel Starbucksen er zijn, hoeveel 7 eleven ( engelse soort AH to go), hoeveel Watsons ( drogist), Mc Donalds….ik ben een dagje het centrum in gegaan met een meisje uit Zwitserland, we zijn overgevaren met een Ferry, hebben koffie gedronken en een beetje rond gekeken zijn naar de kerk geweest hebben lekker wat gegeten en toen de lichtshow bekeken, iedere avond worden de gebouwen verlicht en zijn er lasers en andere licht dingen te zien. De omgeving is zo mooi, bergen, stranden!! Ik ben 2 keer gaan hiken echt zoo mooi de uitzichten die je dan hebt, 1 keer vlakbij de basis en 1 keer op een eiland, daar was een giga Boeddha beeld….het was een pittige tocht maar ook genoten samen 3 scandinavische meiden. Ik ben een dagje naar Stanley gegaan daar is een markt, en een strand heerlijk om even op het strand te liggen, de zee te horen en de vogels, want de stad is wel druk echt heeeel druk! Maar alles is zo goed geregeld, bordjes overal, footbridges om de wegen over de kunnen steken. Er is echt zoveel te zien dat ik nog lang niet uitgegeken was, ik zou nog naar de Peak willen, nog naar Macau een stuk verder op, nog naar een park maar ik ben weer terug in China ( wat weer even wennen was ) en ga morgen weer aan de slag met les geven… wie weet ben ik over 60 weer op weg naar HK…want ik heb dan wel een nieuw visum, het is wee voor 30 dagen...

  • 06 Januari 2014 - 12:45

    Oma:

    Zo Hilda daar ben ik weer, wat beleef je veel en hoe vind je in zo'n grote stad de weg wat een avontuur
    maar wel leuk dat je er zo van geniet en zo van kan genieten. Nu na 30 dagen mag je het dan waar je nu bent weer voor 30 dagen verlengen? anders wordt het Nederland? we zien wel Nu Hilda veel lesplezier en ben nu al benieuwd naar de volgende mail lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

china

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 18700

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 05 Juni 2013

China

Landen bezocht: