red land & stone forrest - Reisverslag uit Kunming, China van china - WaarBenJij.nu red land & stone forrest - Reisverslag uit Kunming, China van china - WaarBenJij.nu

red land & stone forrest

Blijf op de hoogte en volg china

16 December 2013 | China, Kunming

Zoals ik schreef was deze dagen ook een oud collega in Kunming, Linda. We hebben alle dagen samen rondgetrokken. Donderdag zijn we met een bus naar Don Juan gegaan, daar is Red Land. Dit zijn rijst velden en plateaus met rode aarde wat er heel mooi uit zag. We hebben ruim 2,5 uur in de bus gezeten, lekker bijgekletst, China ervaringen gedeeld en onze ogen uitgekeken. Onderweg stopte we even en hebben heerlijke rijst met groente gekocht. We kwamen aan bij het stadje echt in the middle of no where. Op zoek naar een taxi om naar een uitzichtpunt of iets dergelijks te gaan. We kwamen er in ons ‘goeiste’ Chinees niet uit, dus Chris gebeld…hij kon vertalen en toen bleek dat het nog 1,5 uur was met de taxi…ondertussen stond er een hele kring mensen om ons heen….we besloten maar gewoon rond te gaan lopen, kwamen bij een leuk parkje waar ze een soort fietsen verhuurde, dus samen een fiets karretje gehuurd en gaan fietsen over wat een snelweg leek…en one way dus we moesten tegengesteld weer terug!een groot avontuur, we hebben erg hard gelachen! Weer terug gelopen naar de bus onderweg met een aantal mensen op de foto geweest die ons benaderde alsof we film sterren waren! Weer terug met de bus en vanuit het open raam ( waar medepassagiers waarschijnlijk niet heel blij mee waren) fotos gemaakt van de red land. We kwamen dankzij files pas om 21.00 uur weer in Kunming waar we nog met een taxi terug naar het centrum moesten. Al met al een hele reis op zich! Lekker gegeten in een Japans restaurant en toen snel naar bed.
De volgende dag zijn we naar het Stone Forrest gegaan, weer met een bus, dit keer maar 5 kwartier! We worden steeds handiger in taxi s regelen en kaartjes kopen, ik heb veel tips geleerd van Linda, als je geen taxi kan vinden, of ze begrijpen je niet of willen je niet mee nemen, ga dan naar een hotel, dan regelen ze een taxi voor je. Ook naar de wc is erg fijn in een hotel! In tegenstelling tot openbare wc’s ( zie foto) maar ook daar wen je aan en kan je heel hard samen om lachen! Vooral als je met flits een foto maakt en allemaal verbaasd kijkende mensen omhoog ziet komen haha het Stone forrest was super mooi! Eerst volgens de kaart geprobeerd het major en minor forrest te vinden wat niet meeviel, volgens mij klopte die kaart gewoon niet…we vonden het mooi en besloten nog 1 pad in te gaan want we moesten op tijd terug zijn voor het visum van Linda. Dat laatste pad bleek echt geweldig, trapjes, smalle weggetjes, omhoog, omlaag, nog hoger hoger hoger tot we ineens op en super mooi uitzichtpunt kwamen ( zie foto) we hebben onze ogen uitgekeken en zijn toen op zoek gegaan naar de uitgang, wat niet meeviel want het was net en doolhof. We gingen ook precies op tijd weg want er kwamen hordes chinese toeristen! Een terug ticket gekocht en toen wachten op de bus, hoe laat die precies kwam wist niemand, maar toen die kwam zette iedereen het op een rennen, dringen en duwen bij de deur! Gelukkig hadden wij een plekje maar andere passagiers kregen flink ruzie, schreeuwen naar elkaar wijzen nog meer duwen! De buschauffeur kwam er tussen en stuurde 2 mensen de bus uit. De terugreis duurde iets langer en we kwamen nog maar net op tijd bij het consulaat! Ook een handige tip, reis je alleen en zoek je internationale reizigers ga dan naar een consulaat daar vind je allerlei mensen, zo kwamen we Spanjaarden tegen, fransen en duitsers en je bent al snel in gesprek. Ook naar de wc gaan daar is echt een feest ( normale wc, met wc papier, een zeep pompje waar zeep in zit en doekjes om je handen te drogen) We gingen nog naar Green Lake, en meer midden in de stad waar nu een soort meeuwen vanuit Siberie overwinteren ( wij dachten het zijn gewoon meeuwen) erg bijzonder, mensen met tele lenzen, er kon voer ( brood) gekocht worden om ze te voeren en er waren zelfs meeuw knuffels verkrijgbaar. Een beetje rondgewandeld daar en op zoek naar een eet tentje, in een typisch chinees restaurant eend gegeten was erg lekker proeft naar gerookte kip. Daarna allebei naar onze slaapplek.

• 17 December 2013 - 11:13

Edwin:

Hoi zus,

Erg leuk verhaal. Vooral de foto's, daarmee krijg ik er echt een beeld bij. Ik ben blij dat ik niet naar het openbaar toilett moet daar, ik kijk overal overheen:-)

De foto's van de natuur zijn erg gaaf, heerlijk genieten zusje:-)

Knuffel, liefs en zegen!

Edwin

• 18 December 2013 - 14:51

Selma:

Meeuwknuffels, geniaal :-). Ben benieuwd wat voor gekke dingen je nog meer gaat tegenkomen! Enjoy. Leuk om je verhalen te lezen.

Liefs

• 22 December 2013 - 15:39

Eline:

Ha Hilda, net SF de natuur, prachtig. Toiletten doolhof lijkt het wel.
    Geniet verder en alvast n witte kerst toegewenst :)!
    liefs van ons, E.

• 30 December 2013 - 22:36

Ingrid, Martin, Kelly En Kimberley:

Hoi Hilda,

Heb je tussen het beleven van je avontuur nog tijd om de jaarwisseling te vieren.
    Alle beste voor 2014.

En alvast veel plezier tijdens het chinees nieuwjaar.

• 04 Januari 2014 - 11:35

Oma:

hoy Hilda,
    ik geniet enorm van de foto's en de verslagen wat zie je veel en leuk op t.v. Hongkong gezien met
    al die verlichting ,prachtig en dan te bedenken dat jij daar bent nu Hil lekker genieten hoor

• 04 Januari 2014 - 21:15

Oma:

Net van je moeder gehoord dat je weer op je oude adres bent dus wordt er nu
    weer gewerkt en is je uitstapje over veel plezier oma