Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van china - WaarBenJij.nu Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van china - WaarBenJij.nu

Kunming

Blijf op de hoogte en volg china

16 December 2013 | China, Kunming

Woensdag vertrokken we rond 7 uur naar Kunming, de auto volgeladen. We reden eerst naar de snelweg en moesten langs een checkpoint, er wordt blijkbaar veel drugs daar gesmokkeld dus wordt alles goed gecontroleerd, gelukkig konden we vrij snel doorrijden. Na een koffie stop reden we door naar Dali, daar hebben we bij KFC gegeten. Onderweg veel mooie landschappen gezien. We kwamen na een lange reis aan in Kunming, een hele grote stad!! Bij het binnenrijden zag ik een groot meer met flats erom, het leek net de Kralingse Plas! En later bleek bij het hotel een winkelcentrum te zijn wat precies leek op de koopgoot dus ik voelde me gelijk thuis, er zat zelfs een H&M!! en Starbucks! En alles is tot 22.00 uur open, dus gelijk even de H&M in met Heleen :)

De stad is sowieso veel westerser, moderner en ook groter dan Mangshi. Meer mensen kunnen ook engels, erg fijn! Het voelde rustiger ook al is het gigantisch groot. Mensen zijn hier ook iets meer gewend aan blanken dus er werd iets minder gestaard.

Zaterdag heb ik met Linda een oud collega die toevallig in de stad was een wandeling gaan maken door de stad, we kwamen in de Birds en Flower market, een markt waar van alles verkocht werd maar dus ook vogels , dieren zoals konijnen, schildpadden, slangen, spinnen en hamsters met zn allen in veel te kleine hokjes echt best heel zielig! We liepen verder door het centrum en hebben heerlijk cappuccino gedronken bij de Starbucks! Verder was er zo veel te zien….militairen en veteranen die een presentatie hielden, bedelaars, een oud mannetje op een kleedje wat van alles riep waar we niks van begrepen, illegale verkoop van puppys en blinde mensen in witte jassen die ( vrij rus uitziende) massages gaven… We gingen op zoek naar een thee markt maar die hebben we niet gevonden wel een thee winkeltje wat blijkbaar heel bekend was. We namen een taxi naar het openlucht volken museum, het was een heel stuk rijden en toen we daar aankwamen begon het keihard te regenen en onweren. We renden naar een soort huisjes die net gebouwd waren, maar het leek net een spookdorp, alles was nog leeg, gelukkig zagen we een deurtje open staan wat een spa bleek te zijn, van 2 hele verbaasde en lieve meisjes mochten we op de bank wachten en naar de wc. Toen het wat droger was gingen we naar het museum terug maar het was zo koud geworden dat we het niet meer zagen zitten…we liepen nog wat rond en kwamen bij een thee winkel achtig iets, een heel lief vrouwtje vroeg ons binnen en liet een heel thee ritueel zien was erg leuk! Toen met de taxi weer terug.

Zondag ochtend gingen we rond 8 uur weer rijden, met nog een persoon en heeeeel veel bagage mee terug...We zijn weer in Dali gestopt en zijn daar het oude centrum binnen gegaan, was erg leuk ( en toeristisch) we hebben bij een soort café gegeten en toen begon het zelfs te hagelen! We kwamen daarna van de ene file in de andere, wegen afgesloten enz dus we kwamen pas half 12 in de nacht thuis! toen snel mn bedje opgezocht!