weekend - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg china

09 December 2013 | China, Mangshi

Het weekend is al weer voorbij maar was erg leuk.
Zaterdag kwamen er jongeren uit een andere plaats ( ik ben de naam even vergeten) we liepen naar een restaurant verderop en hebben daar met zn allen gegeten. Ik heb vooral met de mensen gekletst ( of nou ja een poging gedaan tot) uit de kerk hier. Daarna naar de kerk voor meerdere verhalen. Gelukkig was Felice er toen wel om te vertalen. Met een groepje van 6 meiden zijn we toen nog ergens wat gaan drinken, met zn allen op scooters door de stad. ik had een soort passie vruchten sap erg lekker. Ze bestelden ook allerlei soorten eten, noodles, soort aardappel en slakken wat daar een lekkere snack is. Ik heb vooral de slakken maar gelaten voor wat het was. Maar het was heel gezellig en we hebben flink gelachen vooral om taal en cultuur verschillen! en echt meiden dingen besproken en dat is volgens mij overal in de wereld hetzelfde: mannen en relaties!
Daarna met zn vieren naar de markt en toen bij iemands broer gaan eten. Een van de meiden ( Miaux) heeft een baby van 2 maanden echt super schattig. We aten bij haar broer en zijn vrouw. Ook daar weer gekletst, wat de meiden was opgevallen was dat toen we op de markt en op straat liepen iedereen ons aanstaarde, volgens de meiden kwam dat omdat ze jaloers zijn dat zij met een blank iemand samen lopen en dat wil iedereen...ik heb uitgelegd dat hier alleen aziatische mensen wonen en ze niet gewend zijn iemand te zien die anders is, blank bijvoorbeeld, terwijl in Nederland heel veel verschillende mensen wonen dus dat mensen daar niet opkijken omdat iedereen er anders uit ziet.
Zondag ben ik een stuk gaan fietsen bij de rivier, het is daar heel mooi, rustig en stil. Er is van alles te zien, water buffels, mensen die het land bewerken, een soort stenen of zand fabriek, een vis vangst meertje, bergen en vogels. Aan de rivier zie je wel dat afval overal wordt neergegooid echt zo zonde!de rivier is dus vol afval. Wat ook erg bijzonder was zijn een soort tenten waar mensen in wonen. Van bamboe is er een soort frame neer gezet met tent zeil erover heen als muren en dak. Omdat het nu wat kouder is liggen er takken met bladeren overheen. Het ziet er heel arm en kaal uit, maar als je naar binnen kijkt staat er een tv! en buiten een schotel!

Deze week wordt maar een korte werk week, want as woensdag vertrekken we naar Kunming om daar een paar dagen te shoppen, alles te bekijken en Amy op te halen van school.

• 09 December 2013 - 08:21

Elske:

Klinkt goed,Veen paar dagen shoppen :)
    Lekker verhaal weer om te lezen!!
    Xxxxxxxxx

• 11 December 2013 - 07:54

Paula:

Wat gaaf om te lezen en de foto's er bij te zien. Dan kan ik me er veel beter iets bij voorstellen. Ik zou zo graag komen en mee gaan fietsen :) Leuk dat je zo'n leuk weekend heb en nu ook een paar dagen shoppen voor de boeg hebt! Mis je!