week 3 - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Mangshi, China van china - WaarBenJij.nu

week 3

Blijf op de hoogte en volg china

23 November 2013 | China, Mangshi

De derde week zit er al weer op, de tijd vliegt echt voorbij! deze week is mijn klas weer gegroeid, een jongentje van een ander nederlands gezin volgt nu ook groep 3 bij mij, en samen met zijn zusje en de jessy zitten ze ook in de kleuterklas die 2 middagen in de week plaats vindt. Met sporten zijn we nu dus met een groepje van 5! Twee ochtenden in de week gaan we naar het parkje om daar iets aan beweging te doen. Er heen lopen en oversteken is al een hele belefenis, niet allen vallen we erg op en kijkt iedereen ons aan, op straat is voor de kids ook van alles te zien, een klein hondje, een duif in een hokje, mensen die voor hun winkel aan het werk zijn, de straat waar we door lopen is een soort karwei of gamma maar dan opgedeeld in heeel veel kleine winkeltjes, de een verkoopt ijzer, de ander metaal en alles word geslepen, gezaagd en verder bewerkt op de stoep voor het winkeltje....als we in het park komen doen we vooral spelletjes, verstoppertje is favoriet! in het park is ook van alles te vinden, vruchten, takken en herfstbladeren. na een half uurtje lopen we dezelfde route weer terug met een verzameling gevonden voorwerpen die in de klas een mooi plekje krijgen.
Twee middagen in de week is er nu ook kleuterklas, dit is in het huis van het andere gezin. Voor mij even wennen, knippen, plakken, liedjes zingen en voorlezen maar de kinderen vinden het in ieder geval erg leuk en gezellig, want ze hadden koekjes voor me gebakken met een kaartje eraan bedankt juf voor de leuke week :)
Ook leuk om te vertellen dat susy een 9,7 voor haar aardrijkskunde toets had! ik was stiekem heel erg trots op haar!